Menu

Kategorie: SEO - co to je

Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov znamená určení nejziskovějších slov a frází, na které se bude web optimalizovat

Analýza klíčových slov znamená určení nejziskovějších slov a frází, na které se bude web optimalizovat. Je důležité určit správné fráze hned na začátku před optimalizací. Pokud je web optimalizován na špatné fráze, je to jako kdyby strom vyrůstal na neúrodné půdě - ale je jen na nás, kam ho zasadíme.
Konverzní poměr

Nejpřínosnější jsou jistě ti návštěvníci, kteří svou návštěvu zakončili objednávkou zboží či služeb a stali se tak skutečnými zákazníky. Konverzní poměr je tedy poměr návštěvníků, kteří projeví zájem o produkty/služby ku všem návštěvníkům.

Při analýze klíčových slov je tedy třeba sledovat jak vyhledávanost dané fráze, tak odhadnout její konverzní poměr. Když budeme mít např. webovou prezentaci firmy zajišťující profesionální osvětlení kulturních akcí zoptimalizovanou na slovo „osvětlení“, budou na web přicházet s největší pravděpodobností uživatelé, kteří chtějí vybavit svůj byt novou lampičkou nebo lustrem. Návštěvníci webu budou tedy bezcenní a nikdo o osvětlení akce žádat nebude. Když ale zoptimalizujeme web na mnohem méně vyhledávanou frázi „osvětlení akcí“, pak budou návštěvníci zcela jistě pořadatelé nějaké akce a budou ji chtít osvětlit. Zde bude konverzní poměr vysoký a objednávky se jen pohrnou.
Náročnost analýzy

Náročnost analýzy klíčových slov se liší případ od případu. Někdy jsou fráze jasné hned od začátku a spíše než o nějaké analýze klíčových slov mluvíme rovnou o jejich stanovení. Jindy, zvláště v silně konkurenčním prostředí, je poměrně obtížné, nikoli nemožné, tyto fráze určit.

print Formát pro tisk