Menu

Kategorie: SEO - co to je

5 často slyšených mystifikací o SEO

SEO si v dnešní době dává do nabídky služeb každý druhý tvůrce webů....

SEO si v dnešní době dává do nabídky služeb každý druhý tvůrce webů, ale často SEO příliš nerozumí a tahá neznalé zákazníky za nos. Nebo mají naši klienti občas vlastní nápady, jak web zoptimalizovat, ale bohužel jsou tyto nápady často zcela nepoužitelné.
1. Garance 1. místa ve vyhledávačích

Některé firmy garantují, že pokud si u nich objednáte optimalizaci pro vyhledávače, máte garantovanou 1. pozici na první stránce na danou frázi.

Omyl. SEO není exaktní věda, protože nikdo neví, jak vyhledávače ve skutečnosti fungují - všechno jsou to pouze odhady a zkušenosti z experimentů. Nelze tedy zaručit, že stránky budou na 1. místě. Je sice možné říci, že se velmi pravděpodobně umístí mezi prvními třemi, o garanci však nemůže být ani řeč. Navíc se pozice může posouvat nahoru i dolů a to dokonce dost často - tak často jak se mění algoritmus vyhledávače. Jediný způsob garance je, že SEO firma na sebe vezme odpovědnost a bude placena jen pokud stránky dostane na vysoké pozice ve vyhledávačích. Tato garance je naopak pro zadavatele velmi přínosná a SEO firmu motivující.
2. Údržba SEO

Investujete do optimalizace, aby se Váš web umisťoval vysoko ve vyhledávačích. On se umisťuje, tak máte vyhráno a už nemusíte investovat ani korunu navíc.

Omyl. SEO se stejně jako všechny technologie na internetu a technika vůbec neustále vyvíjí. Předběhli jste ve vyhledávačích konkurenci? To je hezké, třeba příští měsíc předběhnou oni Vás a přeberou nové zákazníky. Jednou někdo spočítal, že provoz a správa webových stránek stojí ročně 50 - 70% z částky, na kterou přišlo jejich vytvoření. Toto číslo je podle nás mnohem menší u malých projektů, ale každopádně ukazuje, že webové stránky nejsou jednorázovou investicí (o SEO to platí dvojnásob). A kdo nedrží krok s dobou, nemůže uspět v tvrdém konkurenčním boji.
3. Tisíce zpětných odkazů za tisíc korun

Občas je k vidění nabídka, kdy firma vytvoří klientovi tisíce zpětných odkazů za několik málo tisíc korun. Velmi výhodné.

Omyl. Pokud Vám někdo nabízí obdobnou nabídku, buďte velmi obezřetní. Odkazy mohou být z tzv. „linkových farem“, které se snaží pouze uměle zvyšovat ranking partnerských webů. Tím by se Váš web mohl do tohoto špinavého byznysu namočit a ve vyhledávači se zapsat do černé kroniky. Výsledkem by opět byla silná penalizace. K úspěšné SEO stačí ručně vytvořit zpravidla několik desítek (až set) odkazů. Pokud jich chcete více, mějte stránky tak zajívamé, ať se na ně lidé sami odkazují, nebo investujte více, přesto obezřetně.
4. Schovávání textu

Někdy je klient postaven před rozhodnutí - obsah něaké stránky jeho webu se mu velmi líbí, ale musí být upraven (doplněn), aby se úspěšně provedla on-page optimalizace. Klienta napadne „spásné“ řešení: text bohatý na klíčová slova se doplní do stránky, ale nastaví se mu stejná barva jakou má pozadí. Takže nebude vidět uživatelem, ale bude vidět v kódu, čili bude viděn i vyhledávačem.

Omyl. Vyhledávače se snaží web vidět pohledem uživatele, protože vyhledávače existují právě pro uživatele. Pokud tedy nastavíte barvu textu stejnou jako barvu pozadí, vyhledávač si toho pravděpodobně všimne a Váš web může penalizovat. A pokud si toho nevšimne vyhledávač, může Vás udat konkurence.
5. Duplicita obsahu

Často má klient nápad, jak zvýšit zájem o svůj produkt. Chce vytvořit jedny stránky a ty potom zkopírovat na jiné domény a lehce upravit. Jeho produkt bude tedy prezentován na několika odlišných doménách, znásobil by tím tedy své zisky.

Omyl. Pokud uděláme pouze drobné změny, velká část textu zůstane nezměněna. Na několika stránkách budou tedy úplně stejné věty a úplně stejné formulace. Tato duplicita obsahu je vyhledávačem penalizována, což způsobí propadnutí webu ve výsledcích vyhledávání. Vždyť i samotný uživatel nechce číst jeden text pětkrát, ale stačí mu to pouze jednou. Aby nebyl web penalizován, musely by se kompleně přeformulovat věty a navíc ještě vytvořit zpětné odkazy, čili by se SEO udělala skoro celá znovu (vyjma analýzy klíčových slov).

Zdvojnásobte počet objednávek!

Nevíte, zda by Vám mohly webové stránky zvýšit tržby? Kontaktujte nás, popište nám v čem podnikáte a my se pokusíme navrhnout rešení, které k Vám přivede více zákazníků.



 

print Formát pro tisk